Bojan Maksimović 2026 Sırp Şampiyonu oldu. 20. Sırp Bireysel Şahmat Şampiyonaları Senta’da 13-21 Haziran tarihleri arasında 10 oyuncuyla düzenlenen bir turu devam eden turnuvada gerçekleşti. Bu yıl açık kategoride ilk kez kadın bir katılan vardı – milli takımdan Sofia Pogorelskikh. Maksimović turnuvayı üç连胜le başlattı ve lider konumunu hiçbir zaman bırakmadı. 6.5/9 puanla şampiyonluğu bir tur önce pekiştirdi. “Şampiyonluk için üçüncü sırada olmayı umuyordum ama formumda değildim. Ancak turnuvaya başladığım an itibariyle iyi bir durumda olduğunu fark ettim. Uzun ve zor bir turnuvaydı ama yine de başardım,” diye konuştu. Maksimović’in şampiyonlukla birlikte 2026 Sırp Şampiyonu unvanı da elde etti. Pogorelskikh’in turnuvaya katılması, Sırbistan’ın kadın şahmatının gelişimini gösteren önemli bir adım oldu. Maksimović’in kariyerindeki ilk milli şampiyonluk, onun hâlâ yükselişe devam ettiğini kanıtlıyor.